ACVL/HPAC
Association Canadienne de Vol Libre
Hang Gliding & Paragliding Association of Canada
 
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs 
 ProfilProfil   Forum SubscriptionsForum Subscriptions   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

CPC Checklist

 
Ce forum est verrouillé; vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    ACVL/HPAC Index du Forum -> Tandem Pre-Flight Safety Protocol
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Mark Dowsett
HPAC/ACVL Member
Inscrit le: 10 Déc 2014
Messages: 9
MessagePosté le: Dim Déc 21, 2014 10:40 am    Sujet du message: CPC Checklist Répondre en citant

I agree about this entire CPC card being needed. I created one after Jon's accident but hadn't implemented it until Martin published his report. I actually shared mine with him prior.

I don't think HPAC should provide them. Sure we could/should share all of ours to improve on them but it is a good exercise for pilots to make their own so you believe in yourself and your own system.

For instance, I won't use an HPAC one as our school has implemented a very stringent pre-flight system that encompasses tandems and solos as well as winch towing and aerotowing so our community all have the same procedures. It would be a helluva victory if the entire country could merge into a single checklist...

Here is my GoogleDrive Sheet for you to view:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-qcEnLlvZkfNK__F60jLUSnBwHlXgjWJvqDdXIMGGP4/edit?usp=sharing&authkey=CJ65p8cC

note there is three tabs at the bottom...one 'verbose' which explains everything and the differences for ATing and Winching (stationary) and then a summary tab for ATing (which is/was affixed to each launch cart) and then a Tandem list that I have printed and taped to my downtube inn plain view of the passenger which we review.

I am not in strict opposition of HPAC issuing one but don't make it MANDATORY to use HPACs.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Scott Watwood
HPAC/ACVL Member
Inscrit le: 15 Déc 2014
Messages: 8
MessagePosté le: Dim Déc 21, 2014 03:46 pm    Sujet du message: Répondre en citant

My plan is to propose to accept a 'satisfatory level of compliance' at the upcoming executive board meeting. Then the checklist and/or procedures can be tailored by each specific operator to allow some variance to the requirements.

Scott
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Ce forum est verrouillé; vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    ACVL/HPAC Index du Forum -> Tandem Pre-Flight Safety Protocol Toutes les heures sont au format GMT-6 heures: CST/MDT
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com